Tuesday 22 April 2014

Adik Bongsu Patut Masuk Raja Lawak

As Salam,

Entry kali ni pasal adik bongsu aku, dia lelaki, umur dia ermmm 19 tahun koooooot....okay aku tak ingat umur adik aku!!!!arghhhhhh! 

Zaman dia membesar aku kat KL,balik pun setahun sekali so jarang dengan dia,lagipun aku rapat dengan adik-adik perempuan je sebab umur kami beza 2 3 tahun...so bila aku dah pindah balik hometown dia membesar sebagai johan...aku tak tau yang dia ni pak lawak..bila aku dah terkena banyak kali masa tanya soalan serius aku dah macam gila sebab dia tak jawab soalan yang betul tapi muka serius je jawab...aku gelak je la mampu...


Ada 1 2 aku tanya dia dan dia jawab macam ni :-

Soalan 1

Aku : Mana mak kucing ni? ko ada nampak?

Adik : (dengan selamba jawab) sana di luar hisap sigup sekejap dia cakap * sigup=rokok*

Aku : (ternganga kejap blur pastu gelak) bodoh kau!


Soalan 2

Aku : Eh?? asal ko ja balik dari futsal? mana budak-budak lain? (anak-anak buah)

Adik : (selamba jawab lalu depan aku terus pegi dapur) sebab kami saja yang terselamat

Aku : what??? (buat muka blur then fikir kejap) arghhhhh! bongok kau! haahaha


Kadang-kadang dia ni unpredictable, ada je dia jawab lepas tu tengah orang tanya soalan serius tu la dia jawab selamba ayat bangang dia tu....

Ada satu hari tu aku bagi dia tension dengan main playstaion 24 jam, aku main The Sims, dia pulak dengan bola dia...ada la jugak dalam 3 hari aku main nonstop sampai dia post kat FB dan wechat cakap :

"This is why you don't let girls play your playstation"

Siap ada gambar aku tengah kusyuk main game hahahaha padan muka kau. Kadang-kadang lucu jugak sebab ada badut dalam rumah ni..tak adalah murung je semacam ke apa ke kan....


well...tu je nak cerita heeeee daaaaaa....







Love, Yana

No comments:

Post a Comment