Monday 9 September 2013

Pen-Pal





As-Salam

Mesti anda tau kan apa tu pen-pal? but I bet kanak-kanak zaman sekarang tak tau kot sebab mana ada lagi zaman main tulis-tulis surat kat kawan ye tak? sume dah canggih manggih...sampai aku pun jeles tengok dorang punya gadget lagi power dari orang bekerja. Contoh si adik baru umur 15 tahun dan si kakak baru 21 tahun tapi tak kerja dan dua-dua ada Iphone 5! jeles tak? hehehe tu contoh saja okay.


Well! kita pun mana ada nak ber pen-pal jugak kan! dah ada gadget canggih bagus berkomunikasi pakai tu je ye dak? ehehehehe tapi situasi aku lain.....

Masa start buat pen-pal ni masa form 4, aku kan suka sangat baca komik pastu ada komik ni nama dia KREKO dalam tu ada ruangan untuk orang berkenalan, yela zaman takde FB lagi so kita kenal dari sana la...masa tu aku decide hantar nama aku kat ruangan tu atas nama SAKURA muahahahaha bajet komik sangat. Nama tu dari komik CardCaptor Sakura. Minat sangat cerita tu,dah tengok kat tv sambung pulak kat komik lepas tu siap kumpul card dia,kalau aku bagi kat kawan card tu maknanya memang special sangat la kawan tu sebab aku kedekut sikit hew hew hew.

Start dari  situ ramai la nak berkenalan,yang aku ingat dari johor,penang dan subang dan aku paling suka sebab kami kebanyakkanya cerita pasal komik,sekolah,boyfriend (tp masa tu aku xde bf hew hew) camtu la sampai bagi gambar, luckily kawan semua perempuan so zaman tipu-tipu belum ada lagi la. Hari raya je confirm dapat kad raya dari dorang yela bertahun kawan. Tapi sejak aku dah pindah dari TTDI dulu pastu no telefon pun dah tukar, habis study ja aku terus lost contact dengan dorang.

Adakah sebab peredaran semasa? dah makin canggih kami dah malas nak tulis-tulis surat?ke aku yang malas sebenarnya?hihihi  now! aku kena carik dorang kat FB ke mana-mana la hope dorang ingat la lagi kan..memang dah bertahun lost contact ni...kena selongkar balik surat-surat balik ni.

Entah kenapa aku teringat pasal pen-pal padahal boleh je berkenalan dekat sosial network..dulu aku rajin kenal-kenal,sekarang dah malas tak tahu la kenapa...mungkin umur dah nak meningkat kot bhahahaha tua dah! So! saja je nak luah untuk hari ini kalau rajin aku post lagi bhahahaha!

image dari google

Love, Yana

2 comments:

  1. teringat zaman sekolah dulu...best kan..semua benda ada sentimental value..skrg semua pakai internet je..semua nak senang :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..paling teruk gambar dalam soft copy...sedih sedih sangat...

      Delete