Monday 21 April 2014

cerita aku perlu habiskan, ya perlu!

As Salam,

Okay, aku tau aku suka post cerita lama sebab aku banyak skip post then aku dah berbulan tak update sebab aku pemalas satu, ermmmm dua? pemalas juga hihihihihihihi. So arini aku nak habiskan cerita aku nak ceritakan tu...walaupun bukan pasal aku tapi it makes me happy to see everyone happy right?tak kisahla orang nak cakap aku suka cerita pasal kahwin walaupun aku tak kahwin-kahwin lagi...ko apahal! sukahati aku la! hahaha biarla, ko ke support aku? tak kan? so shut up! eh! terkeluar mak jemah hihihi...



Aku harap aku tak cerita panjang sebab perangai aku cakap je nak cerita pendek padahal  berjela then aku penat taip lepas tu cerita separuh jalan pastu konon-konon nak sambung balik post akan datang..hmmmm akan datang la sangat...tunggu berbulan baru ko nak post yana oi! 




Ooooookay... first start dengan pertunangan anak buah aku...actually dia dah lama tunang like last year hihihi dan kahwin dalam tahun ni. Masa tu aku yang tolong dia decorate hantaran walaupun tak reti kitorang hentam saja....masa nak tunang tu mak dia bersihkan kuku dia tapi aku macam tak puas hati lepas mak dia bersihkan tu aku pulak yang bersihkan..nampak tak makcik yang baik disitu hihihi...rombongan datang terlalu ramai..macam orang kahwin haaa walaupun khemah dah dua tapi makanan habis licin! orang yang bertunang pun tak sempat makan..bila dah selesai malam kami celebrate birthday anak buah aku..best jugak tarikh dia tunang pada hari lahir kau..nama dia mell.. okay cerita pendek je hihi boleh tengok gambar dah sekarang!


Yeah ni la orangnya gambar aku malas edit sebab malas. Hantaran dia best michael kors ya handbag,jam dan kasut. Untungla bakal mak mertua dia beli dengan dia sama-sama barang-barang hantaran tu so nice.


Cincin tak ingat dia beli kat mana,tak silap habib jewels kot, banyak lagi hantaran tapi aku sebok nak bergambar dengan mell yang macam konon sepuluh tahun tak jumpa. Padahal roomate kalau aku tinggal kat KK haha.


Yeay!!!makcik dapat jugak bergambar dengan anak buah dia ni....comel tak?comel tak? montah jugak orang baca ni.


Lagi sorang anak buah aku bertunang baru-baru ni jugak and dorang buat majlisnya di rumah mama jugak, sweetnya rumah ni ada keramaian, paling best masa ni ada adrianna yang petah bercakap baru umur 2 tahun tuuuu....aku je rugi tak ambik gambar dengan dia sebab aku pemalu ahaks! yela mana pernah jumpa dia sejak dia lahir tu tengok gambar je...dia tengok orang dia senyum dengan rambut kerinting dia yang comel tu..pandai nyanyi twinkle star,abc,alif ba ta..my god comel! eh! salah cerita hihihi..majlis Afira sangat simple tapi bermakna sebab makcik dia ni jugak la tolong pakaikan tudung untuk dia hihihi I like being part of ceremony walaupun kecik part tu.


Hantaran digubah sangat cantik oleh family jugak,kitorang ni jarang and I think tak pernah minta orang luar buat pun pelamin ke hantaran ke..semuanya adik beradik yang buat atau keluarga terdekat. so jimat di situ. Shawl tu dari Qalaqisya and actually aku punya sebab warna yang mak Afira beli tak sama dengan baju dia,nasibla makcik comel ni jugak penyelamat hahahaha bangga sikit! dan mekap tu Mell yang mekapkan nampak cantik Afira jadi berseri orangnya.



Hoooookay! habis dah hal tunang sekarang hal kahwin kawan pulak.........


Sebelum ni aku ada cerita pasal kawan aku kawin kan...Julizah namanya, ada sorang kawan aku yang datang kahwin Julizah sempat jugak la bagi kad kahwin dia kat aku yang aku memang tau dia nak kahwin masa tu sebab kami selalu borak pasal tu tak kira la dalam whatsapp atau borak masa lunch makan KFC hahaha sebelum kerja KK aku tolong mama kat ofis kak sepupu then Zura ni ofis dia dekat-dekat je dengan ofis kak sepupu jadi kalau lunch tu kami keluar sama then borak-borak hal kahwin ahahah caya tak hal kahwin oi takda gosip-gosip pun.


Nasiblah masa dia kahwin tu adik aku free so ada la jugak teman, tapi yang teman ni 5 orang lelaki haha (adik dan 2 kawan + 2 anak buah). Nak dijadikan cerita aku tak tau rumah kawan aku ni sebenarnya haha so aku bagitau adik aku taman muhibbah dan ikut map aku cakap dekat skolah rendah kat SEBERANG JAMBATAN. Dia fikir taman muhibbah kat tempat lain,aku heran jugak kenapa lain jalan dia ni?kenapa tak seberang jambatan?tengokla keliling kalau-kalau ada khemah dan kereta banyak-banyak. Bila adik tanya mana?aku bagi tengok map tu terus dia gelak, woi kita salah jalan la ni taman muhibbah lain. Aku pun sempat lagi whatsapp Zura aku sesat bhahahaha nama saja tinggal hometown sendiri tapi jalan tak tau...Zura gelakkan aku sempat lagi dia balas time-time macam tu. Aku sampai je pengantin lelaki pun sampai fuh sempat lagi!tapi kawan lain aku tak nampak,nasib maslika ada masa tu ada jugak kawan borak.




Bergambar dengan kawan-kawan sekolah menengah Saint.Paul Beaufort kecuali maslika kawan dorang masa sekolah rendah Saint.Paul. Yang bujang masa ni aku dan Maslika je eh dengan Lily yang pakai baju merah dekat dengan Maslika hujung sekali tu. Macam berjanji pulak dengan Zura pakai purple hihihi.


Ni adalah kawan aku yang tetiba kahwin,patutla dia cakap pasal kahwin je masa kahwin Julizah n Zura.


Tak ada dah kawan bujang aku makan KFC sama-sama lepas ni, your husband is your priority right now dear Zura.



Lasssssssstly, Maslika wedding! Maslika buat kejutan bila baru lepas kitorang pergi wedding Zura, seminggu lepas tu dia bertunang, apa lagi terkejut la aku dan kawan-kawan sekalian..patutla patutla patutla hehehehe patutla cerita pasal kawin je kau kaaan...well tu rezeki dia tuhan tentukan alhamdulillah. Wedding dia aku pergi dengan kawan, sebab dia buat kek untuk Maslika..tengah-tengah aku bersiap awal kononya takut kena bebel dengan kawan aku ni sebab aku bersiap lambat gila hihihihihi dia call aku suruh pegang kek nak bawa awal sebelum kitorang datang sekali lagi.Baru letak celak mata sebelah tuuuu..dah kelam kabut tolong hantar kek...berat jugak la kek tu tapi cantik design.



Dah hantar awal kek,sampai rumah je aku bersiap balik cepat-cepat tapi aku jugak siap dulu,yela orang bujang..yang kawan aku tu anak-anak lagi kan..bila dah sampai,kami sempat tengok Maslika bersiap. Tapi kali ni memang kena tahan berabis la dengan Maslika sebab nak kena tunggu dia potong kek pulak...aku dah macam anak kawan aku dah pujuk nak balik sebab tak tahan panas hihihi sori Mas. Lagipun masa tu aku period hari pertama memang sakit la jawabnya.



Atas: bersama adik pengantin, lama tak jumpa....paling last pun masa sekolah rendah dulu...lama kan? kan? kan? bawah: kawan-kawan sekolah rendah..Julizah pengantin baru pun ada.


Time ni dah rushing nak balik,ternampak buku tetamu berenti kejap sign bagi ucapan la bagai..terus ambik gambar kenangan,mana tau nanti lama tak jumpa...yela jumpa pun masa kawan kawin..kecuali Jah ni la..kawan ku si pembuat kek hihihi selalu beli kek dengan dia so jumpa la selalu tu pun kejap-kejap ja tak borak pun sebab anak-anak dia. Haritu aku geng dengan anak dia pujuk nak balik cepat hihihihi. Zura ada gak time ni tapi aku tak sempat nak borak panjang jugak sebab nak balik..gambar pun aku tak ambik sebab aku dah tak stabil masa tu hahaha..



Yahoooo! dah habis dah niat nak post cerita ni....okay selamat membaca! tak nak baca sudah pergi main jauh-jauh.






Love, Yana

No comments:

Post a Comment