Friday 24 July 2015

Ceritaku di Hari Raya 2015

Salam Syawal,

Selamat Hari Raya semua, tahun ni I tak balik kampung sebab memang rancang takmau balik tapi last minit fikir punya fikir nak balik tapi dah terlambat sebab tiket penerbangan mahal 5 kali ganda fuh!


Selalunya kalau cuti panjang aku akan balik ke rembau, tapi tahun ni aku decide nak beraya sendiri since tak lama lagi nak tukar status bujang kan ahahaha, dan since cousin dan adik beradik lain tak balik kampung juga maka ramai juga la keluarga di perantauan tak adalah sunyi sangat. So I stayed di rumah cousin.

Bermulala aku beraya di rumah cousin yang dah kahwin tapi husband dia bertugas di penang so bolehla teman dia dan anak-anak dia, Adik beradik dia pun tak balik, adela driver kami hihihi. Hari pertama raya aku tak la rasa sunyi sebab ada cousin-cousin lagipun cousin aku pandai masak soto sabah style awh! terubat rindu. Petangnya kami ke rumah kakak then ke airport ambik cousin dari Australia , mula la dari airport tula aku rasa tekak gatal dan haus (oh! aku raya awal 2 hari kekeke paham-paham la) so pegila beli air favorite kat oldtown siap ais lagi kan.

Esoknya kami merancang last minit ke Melaka melawat kakak yang lama tak jumpa since dorang jauh dan jarang balik sabah sebab anak-anak ramai and costly kalau balik. Gerak pula lewat pukul 5 petang sampainya lewat jam 7 petang. Sempat la jugak melawat A Famosa sebab cousin nak ambik gambar untuk simpan moment. Aku pun tak sepenuhnya pun lawat Melaka then tanam dalam hati nak cuti-cuti melaka 2-3 hari nanti baru puas kan kan better negeri sendiri dulu cuti-cuti hihihi baru boleh cerita kat foreigner dengan gah tempat-tempat menarik.

Lepas ja dari Melaka tu aku rasa dah tak sihat kepala sakit,batuk berterusan dan tak boleh tidur aaarghh seksa jugala sebab sampai harini kot tak boleh tidur sebab batuk. Batuk yang irritating dry cough. Nasibla tak demam tapi kepala sakit gila la. Ni la tahun aku rasa raya aku tak best sebab sakit tak boleh tidur sedihnya.









Lastly balik dari Melaka on the way ke KL kami kena AES hahaha kena flash kau! tekejut jugak la, bila tanya cousin dia cakap gila kau mana tak laju aku drive 220km ahaha habisla kenan saman .



***** tinggal 4 bulan lagi  gila la! aku tak prepare apa-apa lagi..even kad, baju semuanyaaaaaa..tik tok tik tok...


Love, Yana

No comments:

Post a Comment