Thursday 9 July 2015

Korean Show : 3 Meals a Day

Salam Ramadhan,

Sebelum ni saya ada post mengenai Superman Return menceritakan bila bapa-bapa celebrity ambik alih tugas isteri mereka untuk 2 hari dan saya hanya post mengenai Choo Sarang je kan? well since dah ade celebrity baru iaitu Song Il kook dan 3 anak kembar dia  awh! comel la minat jugak kat dorang............

Hei! kenapa tajuk lain? ahahaha okay nak cerita sebenarnya saya dah selalu up to date tengok show tu dan tak tau nak tengok apa untuk menghilangkan kebosanan di rumah, saya terjumpa la show ni 3 Meals a Day yang menggandingkan Ok Taecyeon, Lee Seo Jin dan Kim Kwang Kyu (season 2).

Since saya minat taecyeon ahahaha so memang tengokla ,actually accidently tertengok masa Astro buat promosi siarkan Channel baru masa tu dan saya tengok season 1 tapi tak habis sebab sampai 3 pagi kot tengok,dah tak larat hihihi... sekarang ni baru ada peluang tengok sebab internet tu celah jari je u ols!


Show ni adalah rancangan mengenai makan kena 3 kali sehari yang sepatutnya kita amalkan iaitu sarapan, makan tengah hari dan makan malam dimana selalunya kita ni skip makan sarapan kan? haha macam yang tengah taip ni la, lagi-lagi yang sibuk bekerja macam dorang tu artis-artis kan. So rancangan ni akan bagi diorang menu apa untuk di masak dengan menggunakan bahan-bahan dari ladang tanaman di kawasan rumah mereka which is cool! mana tak cool ! main petik je hoi nak sayur ape nak salad apa nak lada ke nak potato ke, tembikai ke.. tapi ada jugak syarat-syarat dia, kena lari dari dunia teknologi, takda henpon, masak pakai cara lama guna kayu api, heater pakai kayu api, susu pun fresh dari kambing( jackson).


Saya sekarang tengok Season 2, dan sedang tunggu untuk Ep 8. tak sabar la pulak kan...dan dan tengok masa bulan ramadhan asek terliur pulak ahahaha wlaupun mereka semua lelaki dan tak reti masak tapi diorang di bagi peluang untuk call ibu atau cikgu masakan macam mana nak masak tu pun pakai telefon rumah, Nasib la ada juga tetamu undangan setiap episod yang bantu dorang ni masak hehehe ... semua best la season 2 ni rugi tak tengok.. sampai saya sekarang tengah cari bahan nak buat gochujang (chili paste). Sedap oi sebab dah pernah makan dengan bimbimbap.


Ini la serba sedikit gambar 3 meals  a day.






Taecyeon dan Jackson


Season 2 first Guest Ep2
Ladang besar Taecyeon buat heart shape * anjing bernama mingki yang dibela dari puppy season 1 

Sumber * Google


Pesanana akhir....rugi tak tengok confirm korang lepas tengok nak pegi check dapur nak masak hahaha.


Love, Yana

No comments:

Post a Comment