Wednesday 20 April 2016

Kisah Rumah Tangga


Assalamualaikum,


Banyak kita tengok kat Facebook ramai yang share pasal kisah rumah tangga punya page kan?
ke sebab aku dah kahwin dan tetiba page tu aku jadi concern nak baca sebab sebelum ni aku tak tau pulak ada ahahaha.


Aku tengok ramai kawan-kawan aku post dan like, dan semuanya cerita yang membina ataupun bagi kesedaran dugaan berumahtangga. Yang tak bestnya orang yang comment dalam post tu aih dapat dosa free ja baca .




Bagi aku bagus juga page tu keluarkan cerita rumah tangga tapi yang mempunyai masalah dan minta pendapat atau pertolongan, jangan comment tak membina siap kutuk pula hmmm. Bagi yang baru berkahwin pula buat jadi pengajaran dan persediaan dalam menempuh rumah tangga kan ceeeeeehhhhh macam pandai lak cia cia cia hahaha.




Tapi yang post sebab dia pun terkena benda yang sama fuh, memang tragedi la orang takkan lupakan masa silam yang pahit kan. 




Aku nak cerita apa sebenarnya ni?hahaha saja la luah kat sini sebab macam dah jadi viral lak page tu macam hari-hari lak aku kena baca disebabkan ada yang share post atau like. Gerun pun ada, tapi apakan daya kita merancang tuhan menentukan. Cabaran dalam hidup ni kena sabar. Berdoa banyak. Luah kesusahan atau masalah dekat Dia yang satu. InsyaAllah ada jalan penyelesaian. Kita perlu sabar dan bijak berfikir menyelesaikan masalah tu je. 




Jangan pula kau memang ada masalah kau goyang kaki tengok screen henpon je 24 jam macam masalah tu boleh selesaikan di sana hahaha .




Ok tu je.



Love, Yana

No comments:

Post a Comment