Monday 24 February 2014

My Another Untold Stories.

As salam,

Waktu sekarang adalah tengah malam dan aku pulak rajin nak update blog hahaha nice one! yala since aku free sekarang dan tak perlu bangun awal even sebenarnya aku nak bangun awal tapi asek terbabas je pastu bangun bukan buat ape pun. Macam tuan puteri je sekarang ni serius tak baik untuk kesihatan haha.


Well maaflah aku baru nak update cerita lama yang aku termiss nak cerita sebab aku dah makin malas nak berblog tapi aku perlu tingkatkan stamina ahahaha stamina jari, patutnya stamina badan yang kurus ni. Aku nak cerita mengenai perkahwinan kawan-kawan dan pertunangan anak sedara aku tahun lepas.


Actually aku memang pemalas nak keluar rumah,even nak beli barang pun aku fikir 2 3 kali untuk keluar itu pun kalau benda tu penting. Apakan lagi ke majlis perkahwinan memang aku paling malas nak pergi sebab aku tak tahan panas,aku paling tak suka crowd,saudara yang aku tak kenal boleh kenal aku so memalukan diri sendiri,sebab tu la aku tak pergi hanya mama atau keluarga saja yang pergi walaupun pada mulanya aku nak pergi tapi last minit aku tukar fikiran malas hahaha heemmm tolong jangan jadi macam aku k. Buat malukan famili ja hihi.

Tapi kali ni sebab kawan sekolah punya pasal aku pergi la itu pun kalau ada teman kalau tak ada memang aku tak pergi punya,fikir jugak kalau tak pergi kang kahwin sendiri tak ada yang nak datang kan! tak baik macm tu. Tapi aku banyak missed kenduri kahwin kawan sebab aku bila kat kl aku tak dapat pergi yang kat sabah bila aku kat sabah pulak aku tak dapat pergi kat kl punya so sedih. Tahun lepas aku sempat pergi 2 kenduri kahwin kawan tu pun nasib baik la ada teman.


Kenduri kahwin pertama ni kawan dari sekolah rendah, kami bff sejak dia mula pindah sekolah aku dan dia anak guru besar kami masa tu,aku pun tak ingat macam mana boleh rapat tapi memang kitorang sentiasa bersama la,even masa nak buat persembahan pun dia nak aku jugak terlibat haha,setiap rabu pakai pinafore la kira kitorang famous la jugak masa tu hahaha perasan,mau tak perasan sampai senior pun nak aku jadi adik angkat diorang hahaha okay la kawan aku ni nama dia Julizah Diana dan pasangan dia adalah boyfriend dia sejak sekolah menengah lagi tapi bukan satu sekolah pun FYI aku dan julizah satu sekolah jugak masa sekolah menengah,nampak tak disitu semua pun nak sama hahaha tapi kami tak lah serapat since kami lain kelas. Nak dijadikan cerita aku pergi kenduri kahwin dia bertemankan kawan aku sorang lagi ni juga kawan sekolah rendah tapi dia dah kawin la anak 2,masa tu pulak anak dia yang bongsu ni sakit so dia memang tak nak aku pegang siap nangis kuat gila jadi terpaksa la kawan aku drive sambil pegang anak dia,kesian kawan aku ni dahla aku tak pandai drive terpaksa la kaku je dalam kereta hihi. Kira jauh jugak la kampung kawan aku ni dan bila kami sampai dia baru tengah mekap so ada time lagi la nak berehat hihihi. Bila dah masa tu kami pun ambik gambar kenangan,makan then balik. Dapat jugakla tips dari pengantin mana nak book pelamin and whatsoever hahaha saja tanya awal-awal kan.





























Masa sampai rumah pengantin kami tunggu kawan sorang lagi dan dia sepupu kepada pengantin jugak so senangla nak pegi rumah pengantin tanpa segan silu ihik! Kitorang ambik gambar bersama dulu sebelum bergambar dengan pengantin.




Dan kawan sekolah menengah pun sampai,tak ramai yang datang mungkin sebab jauh kot lagipun pengantin lelaki semua kenal jugak mungkin dorang akan kesana esoknya, cantik kan pengantin? suka mekap die masa nikah,walaupun tak dapat pegi masa nikah tapi dapat tengok pic dia sebab MUA dia add aku kat FB muahahaha..


Adorable couple, comel je dorang ni suka tengok ewaaaaaah! hahahahaha ayat klise!


To my lovely manja (her nickname :) ) semoga berbahagia hingga anak cucu dan aku tahu lambat wish ihihihi tapi nak jugak wish kat sini even kau tak mungkin baca kot ahahaha sebab kau pun tak tau aku ada blog and most of my friends have no idea i'm blogging hehehe tapi khas buat mu selamat pengantin baru! ihik!








Love, Yana

2 comments:

  1. Replies
    1. kita merancang tuhan menentukan....eeeeewah! amacam jawapan aku? hahahaha

      Delete